Šta je loše u kritikovanju?

Živimo u vreme kada se kritika primenjuje često, a nismo ni svesni njenih posledica. Sve mi se češće događa da dobijem pohvalu za istu stvar, za koju odmah nakon toga dobijem i kritiku. Ili, da budem iskritikovan prema mišljenju sagovornika, ali bez poštovanja mog stava po tom pitanju. Nekad izgleda kao da se govore stvari tek da bi se rekle, ili iz promašenih pobuda.

Kontinuirano poboljšanje

Postoji jedna japanska tehnika (metodologija) koju koriste tamošnje kompanije (ali i drugi svetski sistemi) u svom organizacijskom poslovanju, sa ciljem razvoja i kontinuiranog progresa, nazvana „KAIZEN“. To je japanska reč koja označava „kontinuirano poboljšanje“. Oni veruju da stalnim malim promenama različitim segmentima rada, svaka kompanija može da računa na kontinuirani rast i razvoj.

kontinuirano poboljsanje

Zdravo za gotovo

Sve vreme nas uče da treba da poštujemo druge, da budemo uviđajni i da pomažemo. Ali, dešava se da naše dobre namere neko zloupotrebi ili iskoristi protiv nas. Tako dan za danom, mesec za mesecom, pa će početi da vas uzimaju „zdravo za gotovo“, da i morate da im pomažete. To ne prestaje, već se širi i na druge aspekte, pa se svaka vaša inicijativa ili ideja shvata u tom kontekstu. Koliko vam se puta desilo da neka vaša ideja ili inicijativa bude uzeta „zdravo za gotovo“? 

zdravo za gotovo

Upravljanje emocijama

Upravljanje emocijama je preduslov za kvalitetan odnos na poslu, u porodici, s partnerom i decom. Naša emotivna reakcija može da nam olakša ili da nam oteža život. Kada nešto krene naopako u odnosu sa nekom osobom, nekako nam pada lakše da se bavimo „drugom stranom“, Ako nam se loša situacija dešava i sa drugim, novim ljudima, vredi da se pozabavimo našom emotivnom reakcijom. Šta predstavlja naših 50%? Zašto nekad reagujemo baš tako? Kakvu poruku šaljemo? Sa koje pozicije reagujemo?

upravljanje emocijama

“Burnout” – šta je i kako ga prepoznati

U poslednje vreme, se susrećem sa ljudima koji pričaju na temu „Burnout“ (istrošenost, umor, pregrevanje). Ovaj termin se koristi još od sredine 70tih godina za iscrpljenost na poslu, a po definiciji je „vrsta psihološkog stresa, koji se odlikuje iscrpljenošću, frustracijom, nedostatkom entuzijazma i motivacije“. U svakom slučaju dešava se kada smo pod stalnim pritiskom dužnosti i odgovrnosti i kada ne možemo da postignemo sve zahteve i izazove koji se postavljaju ispred nas. Metaforički govoreći „ako vozim auto do 6000 obrtaja, normalno je očekivati da će auto uskoro popustiti i potpuno se raspasti“.

burnout

Šta je vrhunski prodavac?

Šta prodavca čini vrhunskim?

Večito pitanje svakoga ko radi u prodaji, organizuje rad prodavaca ili upravlja kompanijom kojoj su, naravno, potrebni vrhunski prodavci. Zašto neko od prodajnog tima ima bolje rezultate od ostalih? Šta jedne čini boljima od drugih? Mora se shvatiti da u pitanju nije genetika i sreća, već pre svega rad na sebi.

sta-je-vrhunski-prodavac

 

Nespavanje

Prema nekim statistikama, ljudskom je organizmu za normalno funkcionisanje potrebno šest do osam sati spavanje u toku noći, a ne u toku celog dana.

Ali, kako se današnji dinamični život tome pridržava? Ako moramo da se nečega lišimo, najčešće se lišavamo spavanja.

nespavanje-tow