Šta ako ste niste na pravom putu?

Sigurno imate oko sebe neke ljude za koje znate da su na pogrešnom putu, ali kako da im pomognete? Na ovonedeljnom blogu delimo sa vama par korisnih smernica koje možete lako i uspešno primeniti na svoj život ili pomoći nekome! 

Život je kratak i svaki njegov trenutak je važan i nezamenljiv. Mnogi troše vreme na „nepotrebne“ stvari, koje oduzimaju vreme od onih važnih. Vreme je prošlo dok si trepnuo, a ne možeš ni da ga zameniš ni da ga vratiš unazad.

pravi put

Pred činjenicama i bogovi ćute!

„Pred činjenicama i bogovi ćute!” Sigurno ste ovu izreku već čuli, a možda je i sami upotrebili u razgovoru ili pregovorima kao argument. Do sada sam ovaj koncept i ja koristio u razgovorima. Verovao sam da, ako su činjenice na našoj strani, ne postoji ništa što može da pobije našu argumentaciju. U literaturi o prodaji i/ili pregovaranju, činjenice se prikazuju kao osnov svakog pregovaranja.

Profesionalizam

Često čujemo da je profesionalizam važan u svakoj situaciji. Od drugih tražimo profesionalizam, ali je pitanje koliko smo mi sami profesionalni. Profesionalnost, kako na poslu tako i na bilo kom drugom mestu, definiše se kroz ponašanje same osobe. Profesionalnost se ne odnosi samo na profesije koje traže visoko obrazovanje i daju veliku zaradu, već se odnosi na sve profesije i kvalifikacije.

Proslave

Postoji mnogo lepih povoda za slavlje. Tu su rođendani, kompanijske proslave, uspesi, slave… S druge strane, sve manje slavimo. Ljudi kao da se stide da slave. I broj gostiju koji dolaze na proslave, smanjuje se: „Ma daj, što sad da idemo na to, bolje da ostanemo kod kuće“. A slavljenik se raduje da svoju radost podeli sa zvanicama.

Šta je loše u kritikovanju?

Živimo u vreme kada se kritika primenjuje često, a nismo ni svesni njenih posledica. Sve mi se češće događa da dobijem pohvalu za istu stvar, za koju odmah nakon toga dobijem i kritiku. Ili, da budem iskritikovan prema mišljenju sagovornika, ali bez poštovanja mog stava po tom pitanju. Nekad izgleda kao da se govore stvari tek da bi se rekle, ili iz promašenih pobuda.

Kontinuirano poboljšanje

Postoji jedna japanska tehnika (metodologija) koju koriste tamošnje kompanije (ali i drugi svetski sistemi) u svom organizacijskom poslovanju, sa ciljem razvoja i kontinuiranog progresa, nazvana „KAIZEN“. To je japanska reč koja označava „kontinuirano poboljšanje“. Oni veruju da stalnim malim promenama različitim segmentima rada, svaka kompanija može da računa na kontinuirani rast i razvoj.

kontinuirano poboljsanje

Zdravo za gotovo

Sve vreme nas uče da treba da poštujemo druge, da budemo uviđajni i da pomažemo. Ali, dešava se da naše dobre namere neko zloupotrebi ili iskoristi protiv nas. Tako dan za danom, mesec za mesecom, pa će početi da vas uzimaju „zdravo za gotovo“, da i morate da im pomažete. To ne prestaje, već se širi i na druge aspekte, pa se svaka vaša inicijativa ili ideja shvata u tom kontekstu. Koliko vam se puta desilo da neka vaša ideja ili inicijativa bude uzeta „zdravo za gotovo“? 

zdravo za gotovo