Zdravo za gotovo

Sve vreme nas uče da treba da poštujemo druge, da budemo uviđajni i da pomažemo. Ali, dešava se da naše dobre namere neko zloupotrebi ili iskoristi protiv nas. Tako dan za danom, mesec za mesecom, pa će početi da vas uzimaju „zdravo za gotovo“, da i morate da im pomažete. To ne prestaje, već se širi i na druge aspekte, pa se svaka vaša inicijativa ili ideja shvata u tom kontekstu. Koliko vam se puta desilo da neka vaša ideja ili inicijativa bude uzeta „zdravo za gotovo“?

zdravo za gotovo

To je tako, dok se ne prelije čaša i dok vaše nezadovoljstvo ne dobije veće razmere. Čekanje da situacija eskalira nije dobro ni za koga, a najmanje za vas. Takva pozicija utiče na:

  • – Samopouzdanje i inicijativu
  • – Motivaciju i želju za napretkom
  • – Porast nesuglasica i izolaciju.

Nije kriva okolina što se sve u vezi sa vama uzima „zdravo za gotovo“. Odgovornost je kod vas, jer ste dozvolili da tu dospete.

Zato:

  • 1.Razmišljajte dobro pre nego što prihvatite odgovornost – postanite, od čoveka koji uvek kaže DA, u čoveka koji pre nego što kaže DA, dobro razmišlja. Nemojte postati osoba od koje svi očekuju da preuzme odgovornost za tuđ loše urađen posao. Budite manje na raspolaganju drugima. Dobro razmislite!
  • 2.Dosta govorite, počnite da pokazujete – došli ste u situaciju jer se više hvališete da nešto možete da uradite, nego što to zaista i možete. Razmislite i videćete da je tako. Dozvolite da vas hvale dela, a ne reči!
  • 3.Koje su vaše vrednosti – nije lako da ih sami definišete, ali postavite sebi sledeća pitanja:

    – šta vas motiviše na poslu i u privatnom životu?
    – šta vas izdvaja od drugih?
    – šta vas čini jedinstvenim?

  • 4.Budite ponosni na svoj posao i na ono što ste uradili – u situaciji kada vam je samopouzdanje smanjeno, normalno je da doživite trenutak sumnje u sebe i u svoj rad. Ne dozvolite da to prevagne ako ste sigurni u kvalitet obavljenog.
  • 5.Počnite da se konfrontirate – izbegavanje konflikta i konfrontacija s ljudima ili situacijama je već svakodnevica. To neizbežno dovodi do gaženja vaših potreba i osećanja. Borba za svoja prava ne znači uvek da ćete biti u konfliktnoj situaciji. Budite smireni i pokažite da se brinete o svojim osećanjima i potrebama.

    Možda u početku nećete ni shvatiti da ste u takvoj situaciji, ali ako vas ljudi uzimaju „zdravo za gotovo“ vreme je za promene, a promene nisu lake.

Želimo vam uspeh u promenama,

Kalin Babušku ( @kalin.babusku )

Objavljeno u kategoriji Blog. Bookmarkuj preko ovog linka.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Dobrodošli u našu online knjižaru

Ostavite nam svoju email adresu i budite u toku sa našim akcijama, novim knjigama i zanimljivostima iz izdavaštva