Prestanite da kasnite

Kašnjenje je veoma loša navika. To je navika koja vas karakteriše i privatno i poslovno. Karkterna osobina koja se ne menja lako, između ostalog i zato što vas i okruženje dodatno karakteriše kao osobu koja kasni.


kasniti


Izgovori za kašnjenje su mnogobrojni, ali svi padaju u vodu zato što kašnjenjem vi:

  • – Ne poštujete osobu sa kojom imate ugovoren sastanak

  • – Ne poštujete vreme drugih osoba

  • – Uništavate prvi utisak o sebi

  • – Odajete utisak da ste osoba sa lošim navikama i aktivnostima (neorganizovana, neodgovorna, nenavremena, nelojalna i druge loše navike)

Znam da smo svi svesni gorenapisanog, ali pitanje je uvek: Šta preuzimate u vezi s tim? Najčešće, sve se svodi na iznalaženje raznih izgovora kojima se stavljate u još težu situaciju. Dovodite se u situaciju da lažete, da izmišljate nepotrebne izgovore, a to je dodatan napor da dobijete drugu šansu itd. Hajde da, umesto pronalaženja izgovora, počnemo da radimo na eliminaciji navike kašnjenja.

  • Prihvatite više jednom da kašnjenje nije lepa navika – priznanjem pred sobom otpočinjete proces promena koji treba da se desi kod vas, ali i mogućnost korekcije.

  • Razlozi za kašnjenje – pokušajte da uvidite zašto najčešće kasnite. Nađite razloke koji vas „teraju“, skoro svaki dan, da kasnite. Zapišite ih jednu po jednu.

  • Plan akcije – napravite plan kako ćete otkloniti razloge jedan po jedan. Počnite otklanjanjem razloga koje možete najlakše otkloniti. Počnite polako da navikavate organizam i mozak da više ne treba da kasne! Ako osećate da ne držite svoj raspored pod kontrolom, ili osećate da ne umete da uočite prave razloge, ne oklevajte da potražite pomoć stručnjaka.

  • Ranije – počnite da se trudite da dolazite ranije na ugovoreno mesto. Dolazite ako treba i po 5-10 minuta ranije. Ipak, biće potrebno mnogo vremena da ponovo steknete izgubljeno poverenje.

  • Organizacija života – ako ste čovek sa više obaveza, u toku dana počnite da izrađujete njihovu prioritizaciju, čime vam postaje jasnije šta morate, a šta baš i ne morate da radite. O aktivnostima niskog prioriteta razmislite o eventualnom njihovom otklanjanju iz vašeg života. Svakako znate da ne možete da odradite više od 7 stvari u toku od 24 sata (ovde se misli na kvalitetan rad).

  • Vreme – vreme za neke ljude nije od značaja, ali ipak, vreme je ono prema kome se orijentišemo i prilagođavamo. Kako je vreme svima neki okvir u kome se krećemo, počnite da ga cenite. U tom cilju, budite u kontaktu sa satom u svakom periodu, tako što ćete ili nositi ručni sat, ili time što će vam sat na uređajima oko vas biti dostupniji.

  • Zakazivanje – budite bolje organizovani kada zakazujete susrete ili sastanke. Nemojte ih vezivati jedan za drugi, a da pri tome ne uzmete u obzir i druge činioce: udaljenost, gužva u saobraćaju, prevoz i drugo, i na sve to dodajte još nekoliko minuta za nepredviđene situacije, kao na primer kupovina kafe ili vode, odlazak u toalet, nepredviđen a važan poziv…

Postoje mnoge stvari koje možete uraditi, ali najvažnije od svega jeste da uvidite zašto kasnite, da nađete činjenice i da počnete da radite. Biće vam potrebno veliko strpljenje da se promenite i samo nemojte da se opravdavate tuđim kašnjenjem. Nemojte biti kao ostali “kasnitelji”. Dolazak na vreme je u trendu!


 

Želimo vam uspeh u promenama!

Kalin Babušku

Član tima

Macedonia Export

 

Objavljeno u kategoriji Blog. Bookmarkuj preko ovog linka.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *