“Nije moj dan”

 

Svako od nas je sigurno imao onaj dan na poslu kad mu se baš nije radilo. Kada ostvarivanje ciljeva stavimo na drugo mesto, jednostavno nije naš dan za posao. Obaveze koje smo zadali sebi za taj dan, pomeramo za neki drugi ili nam treba daleko više vremena za njihovo izvršenje. I to je u redu, sve dok se ne dešava prečesto.



Da nema ništa loše u tome govori i veliki broj članaka koji su se bavili upravo ovim problemom na poslu. Neke kompanije čak obračunavaju dane kada efikasnost zaposlenih opadne i došle su do zaključka da izgube jedan dan godišnje. Ali kako da taj dan ne bude u potpunosti  izgubljen, to je pitanje koje zaposleni treba da postave sebi, ali prevashodno menadžment kompanije.


Izvan svega je važno napomenuti, šta sve može da dovede do ovakvog besciljnog dana, kada fokus nije na poslu. Često su u pitanju privatne brige, promene vremena, sezonske bolesti, i drugo…


Nažalost, većina nas ne zna kako da se samostalno organizuje, i odavde počinju problemi nepoverenja i nedostatak fokusa na poslu. Kada misle na sami sebe to se odražava na zaposlene i ostatak menadžmenta,


Evo nekoliko saveta šta možete raditii na takav dan, kako da izvučete maksimum tog dana:

–          Edukacija – Pomenuli smo je dosta puta jer smatramo da je zaista važna i zato je stavljamo na prvo mesto. U današnje vreme edukacija je svuda oko nas, dostupnija nego ikad. Istraživanjem bilo koje teme možemo naći bezbroj članaka. Edukujte sebe! Investirate u sebe! Ne gubite vreme na društvene mreže i tračeve.

–          Planiranje – Ovo je pravo vreme za planiranje. Iskoristite priliku da isplanirate sutrašnji dan, sledeću nedelju, ceo mesec.

–          Pomoć – Pronađite kolegu kome tog dana najviše treba pomoć kako bi završio sve zadatke za taj dan. Pored toga što ćete pomoći nekome, ujedno ćete i naučiti nešto novo.

–          Organizacija – Organizujte svoj radni prostor. Sredite svoj sto, policu, radnu komodu, računar sve ostalo što koristite svaki dan.

–          Vreme za vas – iskoristite ovo vreme da otkrijete zašto dolazi do ovakvih situacija i šta možete da uradite kako se ne bi više dešavale. Dozvolite sebi da “otputujete” u mislima, ali pazite, morate da se vratite da radite.

–          Završetak starih obaveza – Sve one stvari koje su bile ostavljene za kasnije zbog drugih prioriteta. Sada je pravi čas da ih dovedete na nulu ili makar smanjite. One su tamo dospele jer nisu potpale ni pod HITNO, ni pod VAŽNO. Svakako im je potrebna pažnja sad. Prioritizujte ih, pa krenite sa izvršavanjem.

Postoji dosta toga što možete uraditi kako biste u takvim danima bili produktivni. Menadžment kompanije će morati da ima znanje i razumevanje, pa ako se neko od njihovih zaposlenih nađe u toj situaciji, da ne viču i ne kažnjavaju, već da razumeju šta je dovelo do toga. Privremena diverzija ka drugim obavezama može isto tako biti od veliko benefita za sve u kompaniji.


Želimo vam uspeh u promenama!


Kalin Babušku

Član tima

Macedonia Export  Consulting

www.macedonia-consulting.com

Objavljeno u kategoriji Blog. Bookmarkuj preko ovog linka.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *