Kako sam pojeo žabu i upoznao Brajana Trejsija

 Za Brajana Trejsija sam prvi put čuo 2001. godine. Moj dobar prijatelj, Atila Farkaš, se upravo vratio iz Budimpešte, gde je prisustvovao seminaru u vezi sa prodajom, marketingom i menadžmentom, koji je održao Brajan Trejsi. Atila je bio oduševljen. S velikim žarom mi je pričao o tome šta je naučio na seminaru. Rekao mi je da je na seminaru kupio i nekoliko knjiga koje je napisao Brajan Trejsi.

“Bane, on je genije. Kako taj čovek lepo predaje. Sve je kristalno jasno, koncizno i potkrepljeno brojnim primerima. Na seminaru sam dobio i Priručnik u kome sam hvatao beleške i radio praktične vežbe.”

Pokazao mi je knjige koje je kupio. Bile su na mađarskom jeziku. Nažalost, ja ne znam mađarski pa sam ga zamolio da mi bar naslove prevede. Jedan od tih naslova je bio Pojedi tu žabu! To mi je privuklo pažnju pa sam ga zamolio da mi malo prepriča najvažnije delove knjige. Otkrio mi je da se najviše govori o tome kako da prevaziđemo odugovlačenje, kako da odredimo prioritete, postavimo i ostvarimo svoje ciljeve. Uzviknuo sam: “To je meni potrebno kao hleb!” Počeo sam da istražujem više o njegovom radu : Brajana Trejsija je angažovalo više od 500 kompanija širom sveta od malih do najvećih kompanija poput Pepsi, IBM, Toyota, Wal-Mart, Bank of America, Chevron, DuPont, Ernst & Young, Johnson & Johnson, Nissan i najbolji je prodavani autor u svetu, sa više od 40 napisanih knjiga, prevedenih na 60 jezika. 

Setio sam se kako sam u velikom broju slučajeva oklevao da donesem neke važne odluke, kako su mi neke sjajne prilike promakle upravo zbog odugovlačenja. Prigrabili su ih neki drugi, koji su bili hrabriji i preduzimljiviji od mene. Kao tada još uvek mali izdavač, ODMAH sam zatražio prava da objavim četiri knjige Brajana Trejsija, i to: Pojedi tu žabu, Veština prodaje, Zaradite više napredujte brže i Zaposlite i zadržite najbolje ljude. Knjige su izašle iz štampe 2003., godine i brzo su postale jako popularne, a naročito među ljudima koji se bave plasmanom robe i usluga po poslovnom modelu Mrežni Marketing (Network Marketing).

Zahvaljujući knjigama koje sam objavio i prodavao na seminarima koje su organizovale kompanije Mrežnog Marketinga upoznao sam divne i uspešne ljude u sferi biznisa, kao što su: Radiša i Radica Dobrodolac, vlasnici kompanije Q4You, Šandor Matis – Prva zlatna palma u Evropi iz CaliVita International, Veronika i Stevan Lomjanski – Forever – Diamond Managers, Forever Living Products, Milena Đurovski i Dragoslava Tanić – Diamond managers, Energetix, Olga Vlajić, Radmila i Sretoje Švraka – Gold izvršni direktori, Oriflame – Švedska, …

Svi smo bili “mali” te daleke 2003., godine. Zajedno smo “rasli” i peli se stepenicama uspeha, između ostalog, zahvaljujući mudrim savetima u knjigama Brajana Trejsija. A, onda se, za mene,dogodilo “čudo”! Pozvao me je moj dobar prijatelj Vladimir Popović i uzbuđen saopštio: “Brajan Trejsi će držati seminar sledeće godine u Debrecenu, Mađarska. Hoćeš li da ideš?”

Odmah sam pristao ne pitavši ni koliko to košta, putovanje, smeštaj, koliko košta karta. Znao sam samo jedno. Nema odugovlačenja! Prilike se ne propuštaju. I, tako sam se 2004., godine, obreo u Debrecenu na seminaru Brajana Trejsija. Bio je to veličanstveni događaj kome je prisustvovalo oko 10.000 posetilaca iz gotovo cele Evrope, najviše iz Rusije. Ja sam imao jasno sastavljen plan (opet po uputstvima i savetima iz knjiga Brajana Trejsija) i zacrtan cilj – lično se upoznati sa Trejsijem, pokloniti mu njegove knjige koje sam, do tada, objavio i “iznuditi” obećanje da će doći u Beograd da održi seminar. Tako je i bilo.

U pauzi za ručak probao sam da doprem do Brajana Trejsija. On je bio u VIP salonu. Probao sam da uđem ali obezbeđenje mi nije dozvolilo. Očajnički sam tražio rešenje. Da li igrom slučaja ili igrom sudbine, ugledao sam moju dobru prijateljicu Danijelu Forcan koja je učestvovala u organizaciji seminara. Potrčao sam ka njoj, pozdravio se i ukratko joj objasnio koje su mi namere. Na moje neskriveno oduševljenje, rekla je: “Bane, neće biti nikakvih problema. Pođi sa mnom.” Uzela me je za ruku kao malo dete i provela pored “gorila” u VIP salu. Prišla je Brajanu Trejsiju i predstavila me. Brajan mi je pružio ruku, rukovali smo se i počeo je da razgovara sa mnom kao da smo stari prijatelji. Ja sam bio toliko uzbuđen, da nisam mogao da sročim smislenu rečenicu. On je to primetio i jednom rečenicom me je potpuno opustio. Rekao je: “Ponosan sam što ste vi moj izdavač u Srbiji. Rado ću doći da održim seminar u Beogradu, ako želite!” Kao da me je pogodio grom iz vedrog neba.

Danima pre početka seminara sam smišljao način kako da ga pozovem da dođe u Beograd da održi seminar. A sada, sada je on završio ceo posao za mene. Kao da mi je čitao misli (ma, verovatno je i pročitao). U tom trenutku nisam ni razmišljao o tome koliko novca, vremena i znanja je potrebno da bi se organizovao jedan takav seminar. Malo je nedostajalo da se rastanem sa Brajanom a da se ne slikam sa njim. Opet je priskočila u pomoć Danijela (videvši da ne znam ni kako se zovem). Rekla je Trejsiju da bi bilo lepo da nas ona slika za uspomenu i dugo sećanje. Pristao je bez razmišljanja. Zahvalio sam se Trejsiju, poklonio mu knjige i otišao u publiku ne ručavši. A da, dao mi je i vizit-kartu da mu pošaljem slike i da kontaktiram njegovu sekrataricu u vezi sa seminarom. Posle sam se pitao zašto sam gladan – zaboravio sam, od silnog uzbuđenja, da ručam.

Vratio sam se u Beograd pun utisaka. Na seminaru sam doznao i za njegove druge izuzetne knjige, kao što su, Ciljevi, Zlatna pravila uspeha, Umetnost zaključenja prodaje, Moć govora i druge. Kasnije sam objavio i njih. U to vreme nisam imao nikakvu ideju kako i gde da nabavim novac za organizaciju seminara Brajana Trejsija. Opet, igrom sudbine ili mojom jakom željom da dovedem Brajana u Beograd, kao iz neba, jednoga dana se u mojoj kancelariji pojavio jedan mladi poslovni čovek iz Makedonije, Igor Menovski. Rekao mi je da se dosta raspitivao u Beogradu o našoj izdavačkoj kući FINESA i o meni. Rekao mi je da je čuo samo lepe reči o nama i da nas smatra ozbiljnim, eventualnim, partnerom u jednom poslu. Igor je doslovno rekao: “Mi ćemo 2007., godine organizovati seminar Brajana Trejsija u Beogradu, u Centru Sava. Bilo bi nam drago da to uradimo zajedno sa vama.”

Oduševljeno sam prihvatio partnerstvo i tako se ostvario moj san, da svi moji poslovni saradnici, prijatelji i čitaoci naših knjiga čuju Brajana Trejsija I uživo.


Seminar je bio zaista veličanstven sa oko 500 polaznika.“Posle četiri decenije ponovo sam došao u Beograd. Oduševljen sam promenama u izgledu grada i obećavam da ću i ubuduće, svakih 40 godina, dolaziti da proverim kako napredujete.” Ovom pošalicom Brajan Trejsi je započeo jednodnevni seminar u oblasti prodaje, pružanja usluga i postizanja uspeha na ličnom i poslovnom planu. Višečasovno izlaganje jednog od najuspešnijih svetskih autora, govornika i konsultanata na planu prodaje, predstavljalo je svojevrsni događaj koji je, s velikom pažnjom, pratilo više od 500 mladih menadžerskih “lavova” iz naše zemlje u organizaciji Triple S Learning i Izdavačke kuće FINESA. Bilo je tu dosta ljudi iz inostranstva, imali smo i 49 Italijana na seminaru. Brajan je zadivio publiku i svojom neposrednošću. U pauzi se slikao sa svakim ko je to želeo. Veliki broj ljudi je kupilo njegove knjige a on ih je na kraju seminara potpisivao. Fantastičan čovek, nema mu premca!

Na gala večeri, koja je po završenom seminaru, bila organizovana njemu u čast, ponovo je bio pun snage i entuzijazma. Neumorno je odgovarao na pitanja prisutnih menadžera. Treba imati u vidu da je rođen 1944., godine, što znači da je tada imao 63 godine. Ponovo je bio sa nama 15. oktobra 2009. godine. kada je nadmašio sebe. Održao je seminar VELIKE TAJNE USPEHA, pred više od 1000 ljudi u Expo Centru, Beograd.

U sećanje su mi se duboko urezale njegove reči na seminaru: “Imajte velike snove, snove pretvorite u ciljeve, napravite dobar plan kako da ih ostvarite a onda, svakoga dana, učinite nešto kako biste se malo-po-malo približili svojim ciljevima. Ako budete tako radili, vaši ciljevi će početi da se približavaju vama!” Imajući u vidu njegove reči došao sam na ideju da ja, poput Brajana Trejsija, održim seminar Ostvarite svoje ciljeve za veliki broj ljudi. Ali kako? Opet sam se setio Trejsijevih reči: Zacrtaj cilj, napravi plan a onda počni da deluješ! Razmišljao sam, razmišljao i ideja se rodila.

Svake godine učestvujemo na Sajmu knjiga kao Izdavači. Zašto ne bismo čitalačkoj publici ponudili nešto što im, do tada, niko nije ponudio. Plan je bio sledeći – Svako ko kupi 3 Trejsijeve knjige (Zlatna pravila uspeha, Umetnost zaključenja prodaje i Ciljevi) dobija na poklon seminar Ostvarite svoje ciljeve (vrednost poklona – 12.000 dinara). Tako smo povećali prodaju Trejsijevih knjiga na Sajmu knjiga i putem našeg sajta. Nakon Sajma, 250 zainteresovanih ljudi je slušalo moj seminar. Bio je to još jedan dokaz da čovek može da učini sve što poželi – potrebno je samo da svoje snove pretvori u ciljeve a zatim napravi plan i deluje po planu i, ciljevi će početi da se ostvaruju.

Brajan Trejsi je još jednom bio u Beogradu, 08. novembra 2011. Održao je seminar PSIHOLOGIJA USPEHA, u Sava centru u organizaciji kompanije Seminar Factory i izdavačke kuće Finesa. Bilo je prisutno više od 600 ljudi. Ponovo smo se sreli, razgovarali i uživali u njegovom prisustvu. Naučili smo mnogo. I danas srećem ljude koji su bili na seminarima Brajana Trejsija ili koji se javljaju telefonom. Veliki broj njih mi kažu kako su postigli veliki uspeh zahvaljujući saznanjima do kojih su došli na seminaru i/ili putem njegovih knjiga. Mnogi mi kažu: “Bane, ti si zaslužan za moj uspeh.” Ja im uvek odgovaram da su sami zaslužni za uspeh jer su primenili u praksi ono što su naučili od tog zaista sjajnog čoveka.


A sada, sada nam ponovo dolazi da nas pouči. U Sava centru, 21. aprila 2016. opet će imati mnogo toga da nam kaže. Održaće seminar TOTAL BUSINESS MASTERY-“Put do Liderstva – paket tehnika i veština poslovnog uspeha”

Jedva čekam da se ponovo vidimo i da naučim nešto novo, da moji saradnici, klijenti, i porodica uživaju u motivacionom danu i da upoznam sve ljude koji će tog dana doći sa istim ciljem. Da budu bolji na svim nivoima.

Objavljeno u kategoriji Blog. Bookmarkuj preko ovog linka.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *