Intervju sa autorima priručnika “Tip of the week #1”

Saznajte šta je “Tip of the week”, kako je nastao i šta je motivisalo njegove autore da pomeraju granice u osmišljavanju ovog koncepta.

tip of the week autori


Zdravo Petre i Kaline! Šta je zapravo „Tip of the Week“ i odakle ideja za jedan ovakav priručnik?

„Tip of the Week“ je jedan od brendova kompanije Makedonija Export. Koncept je započet davne 2009. kada smo počeli da objavjujemo naše autorske tekstove i savete iz različtih oblasti. Ideja od samog početka je bila da preko saveta motivišemo sami sebe kako bismo uspeli da prevaziđemo sve prepreke sa kojima smo se suočavali, kao i da motivišemo naše prijatelje i saradnike koji su se našli u sličnim situacijama. Na početku, ove savete je dobijalo stotinak ljudi u formi newsletter-a, da bi se vremenom ta mejling lista povećala na 40.000 e-mail adresa. Isto tako objavljuju se preko 20-ak web portala u Makedoniji. Ljudi ih preporučuju i dele preko društvenih mreža, svojim prijateljima, rođacima, kolegama i poslovnim saradnicima jer su uvideli benefite koje dobijaju pomoću njih.

Nakon velikog uspeha sa savetima u formi newsletter-a, odlučili smo da je vreme za novi izazov. Stoga smo 2013. godine preradili i adaptirali 50 saveta kako bismo objavili prvi priručnik pod nazivom “Tip of the week #1”. Iznenadilo nas je koliko su ljudi dobro reagovali na njega. Prvenstveno smo prodavali kompanijama koje žele da unaprede svoje zaposlene. Onda smo osmislili koncept prodaje u kafićima, i naravno u knjižarama. Prodaja je bila odlična! Ipak 11.000 kopija nije mala stvar. To nam je dalo energije da se upustimo u drugo izdanje priručnika, i 2015. izdali smo „Tip of the week #2“.
Entuzijazam koji smo imali još od objavljivanja “Tip of the week #1” nije jenjavao. Puni elana i pozitivne energije smo odlučili proširiti svoj brend na drugo tržište. Naravno veće. U Beogradu smo pronašli partnera, izdavačku kuću Finesa koja je u potpunosti shvatila našu viziju i ciljeve koje želimo da postignemo ovim projektom. Sada se priručnik „Tip of the week” može pronaći na teritoriji cele Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine.

2. Ko prvenstveno treba da čita „Tip of the week“, kome je on namenjen?

– Priručnik „Tip of the Week“ je namenjen bukvalno svima koje žele da investiraju u svoj lični i profesionalni razvoj. Ne postoji granica u godinama, zanimanju ili profesiji. Naša ideja je bila da ponudimo raznovrsne savete, tako da veliki broj ljudi može pronaći nešto za sebe. Isto tako vodili smo računa da saveti ne budu nerealni, već da se mogu primeniti odmah i u svakoj situaciji.
U izdanju “Tip of the week #1” koji smo radili u saradnji sa Finesom, napravili smo 40 saveta iz različitih oblasti, I svako može da nađe misao ili inspiraciju koja bi mu pomogla u usavršavanju u nekoj oblasti. Neki od saveta vam pokazuju razliku između hitnog i važnog, šta je hrana za supermena, zašto kod Japanaca ne postoji futur i kako da napunite svoje baterije pozitivnom energijom. jako nam je važno da istaknemo da saveti koje obrađujemo nisu vezani samo za profesionalnui razvoj, već mogu koristiti i na privatnom planu, u svakodnevnom životu.

3. Zašto je važno da čitamo knjige o ličnom i profesionalnom razvoju i da li zaista može iz njih nešto da se nauči?

– Vreme je dinamično, a mi moramo da se prilagodimo promenama koje nas stižu svakodnevno. Verujemo da više nije pobednik onaj koji ima puno znanja, nego onaj koji ga pametno i pravilno implementira. Zato čitanje knige o ličnom i profesionalnom razvoju je jedan od načina kako možemo da utičemo na konstantne promene oko nas. Knjige nam daju alate i tehnike pomoću kojih možemo da upravljamo promenama i okrenemo ih u našu korist. Verujemo da iz svake knige može da se nauči puno toga, jer svako ko je pisao knjigu, pisao je o onome o čemu ima najviše iskustva, i ta iskustva se prenose na čitaoce.

tip of the week knjiga

4.Kako je došlo do saradnje sa vama i vašim partnerom, izdavačkom kućom Finesa, u Srbiji?

– Kao što smo već napomenili, velika uzbuđenost oko prvog priručnika nije popuštala pa smo napravili malo istraživanje tržišta u regionu. Ono što smo otkrili jeste da u regionu postoji veliki izbor knjiga na ovu temu, a skoro da nema ništa od domaćih (regionalnih) autora. Ideja o širenju na veće tržište, nakon velikog uspeha u Makedoniji, nam je delovala najlogičnije. Naravno znali smo da samo sa izborom pravog partnera ovaj projekat može da zaživi život koji mu je planiran.

Prvi korak je bio poseta beogradskom Sajmu knjiga 2015. godine, koji je ujedno i najveći sajam u regionu. Nakon ispitivanja tržišta koje smo uradili tamo, otkrili smo da koncept “Tip of the week” ima veliki potencijal. Svako ko je uzeo priručnik u ruke bio je prijatno iznenađen i sadržajem i modernim izgledom. Komentari su bili da je originalan u svakom pogledu, da su saveti jasni i precizni, da je praktičan jer može da se nosi stalno blizu sebe, da se razlikuje od svega što postoji na tržištu. Sa izdavačkom kućom Finesa smo se odmah prepoznali u konceptu knjiga i još nekih ideja koje nećemo odmah da otkrijemo. Zajedno sa njima smo započeli razvijanje koncepta “Tip of the week #1” koji je okupio još neke autore koji su profesionalci u svojim oblastima rada.

Nakon velikog rada i izazova sa kojima smo se susretali oko objavljivanja ovog priručnika, odlučili smo još jedanput pomeriti naše granice. Ovaj put to pomeranje granice je značilo da svi moramo postati glumci na jedan dan. Naime promomociju priručnika “TOW#1” smo zamislili u formi pozorišne predstave. Želeli smo da pokažemo publici neke izazove na koje smo nailazili tokom pripreme knjige, i da ukažemo na rešenja koje smo crpeli upravo iz priručnika. Pozorišna promocija je održana 18.04.2016. u fantastičnom prostoru Mikser House-a, uz podršku isto tako fantastićnog tima.

5. Verujemo da nećete stati ovde sa vašim priručnikom. Kako vidite dalji razvoj koncepta „Tip of the week“?

– Što se tiče daljih aktivnosti vezanih za priručnik, prioritet nam je veći plasma na teritoriji Srbije, i takođe da se pozicioniramo u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. Pored prodaje preko knjižara i sličnih prodajnih mesta, cela ekipa će biti fokusirana i na inovativne načine prodaje, za koje će se uskoro čuti u regionu. Pored modrenog dizajna i sadržaja, ovaj priručnik će karakterisati još jedna inovativnost koja će se ostvariti uz pomoć kompanija.
Naime u pitanju je COS (Customer Oriented Sponsorship) model sponzorstva, koji je osmišljen tako da svi od njega imaju korist, a ponajviše krajnji kupac jer će priručnik kupiti po nižoj ceni jer mu je kompanija-sponzor to omogućila. Do sada su u Srbiji ovaj model sponzorstva podržale Coca-Cola company i Mama’s brend i to je samo početak. Pored samog pririlčnika, ceo koncept je tako postavljen da se planiraju i razni seminari, edukativne sesije, motivacioni govori, treninzi i neke druge originalne aktivnosti koje će biti namenjene svima. Postavili smo visoke ciljeve i znamo da ćemo zajedno sa Finesom istrajati u svemu i uspešno ih ostvariti. Naravno i uz pomoć priručnika “Tip of the week”, jer i mi se služimo njime kad nam zaškripi!

6. S obzirom da je „TOW#1“ priručnik pun reznih saveta za lični razvoj, koji bi sad bio veliki savet za naše čitaoce? Koja je vasa preporuka za nase čitaoce?

– Čitajte, edukujte se i radite na poboljšanju svakog aspekta, bilo na emotivnom, ličnom ili profesionalnom planu. Budite svesni da promene su sada više nego potrebne kako bi se prilagodili dinamičnom svetu u kojem živimo. Investicija u znanje i njegova implementacija je ono šta ostaje kad se promene okolnosti i kad konkurencija postane jača. Ono što želimo da istaknemo i što stalno pominjemo jeste IMPLEMENTACIJA.
Edukacija je ovih dana sveprisutna oko nas, više nego ikad. Ali problem leži u njenoj progrešnoj implementaciji. Edukacije ovih dana je najdostupnija nego bilo kada, no sama implementacija je najveći problem. Često se ne primenjuje ono što se nauči, tako da nemojte odustajati od implementacije. Budite spremni za promene!

Takođe pratite naše savete na Finesinom blogu (https://finesa.edu.rs/blog/cat/blog/) svakog četvrtka! 

Prijavite se za newsletter: https://finesa.edu.rs/customer/account/create/

Objavljeno u kategoriji Blog. Bookmarkuj preko ovog linka.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *