Da li je zaista istina da se uspešni ljudi rađaju? Naučni dokazi ne potkrepljuju predstavu da ljudi ostvaruju izvanredna dostignuća zahvaljujući konkretnim prirodnim talentima. Sa druge strane, postoji na hiljade vrednih, marljivih prodavaca koji ne postižu vrhunske rezultate. Šta je onda to što zaista izdvaja najuspešnije prodavce od ostalih?

Tom Hopkins, milioner koji je svoje bogatsvo stekao prodavajući nekretnine, je u svojoj knjizi "Kako ovladati veštinom prodaje" na osnovu svog višedenijskog iskustva izdvojio dvanaest karakteristika šampiona prodaje.

 

 

 

Hopkins naglašava da su svih dvanaest odlika međusobno isprepletane i da se svih dvanaest preklapaju. Ne možete da se usavršite u jednoj od ovih karakteristika a da se ne usavršite u svim ostalima; ne možete da ignorišete jednu od njih, a da ne naškodite svom potencijalu u celom nizu.

 

JEDAN. Šampione prepoznajete već na vratima. Bilo da su obučeni konzervativno ili po poslednjoj modi, ili negde između tih krajnosti, oni svojom odećom i negovanom spoljašnjošću projektuju nepogrešivo obeležje jake ličnosti. Oni pokazuju jedinstvenu individualnost i čvrstu svest o svojoj vrednosti, što je daleko impresivnije od samog dobrog izgleda.

 

DVA. Šampioni se veoma ponose svojom profesijom i sobom kao ljudskim bićem. Svoj ponos zasnivaju na ozbiljnosti sa kojom su prihvatili i svoje odgovornosti i izvukli korist od svojih potencijala. Oni ne gledaju sa visine nekoga ko je manje efikasan od njih. Niko ne postaje šampion a da nije pošteno stekao svoj ponos.

 

TRI. Šampioni zrače samopouzdanjem. Ako ste novi u oblasti prodaje možda se pitate: "Kako da budem samopouzdan kad ne znam šta radim?" Slažem se da treba da budete oprezni u pogledu samopouzdanja u situaciji kada nemate baš najjasniju predstavu o onome što radite. Prekomerno samopouzdanje odvešće vas niz struju. Sa druge strane, bolovati od stalnog osećaja nedovoljnog samopouzdanja predstavlja veliku opasnost. Svakog dana, uporedo sa sticanjem znanja morate da vežbate da postepeno steknete sve više i više samopouzdanja. Nakon čitanja knjige "Kako ovladati veštinom prodaje" imaćete sva oruđa potrebna da biste pomogli ljudima da donesu pozitivnu odluku, verovaćete u svoju vrednost i odisati samopouzdanjem.

 

ČETIRI. Šampioni dobro osete sa kojim ljudima ne treba neki posao zaključivati a sa kojima treba ostvariti saradnju. Oni su vremenom razvili empatiju i pristupaju ljudima sa iskrenom brigom i toplinom.

 

PET.  Većina šampiona računa na samo jednu osobu-a ta osoba su oni sami.

 

ŠEST. Šampioni žele da se obogate. Žele visok dohodak koji će im obezbediti kapital za investicije koje će ga učiniti nezavisnim. Pravi šampion organizuje svoj stil života da bi postigao svoj cilj, bogaćenje.

 

SEDAM. Kvalitet koji ne mogu da izmerim, a znam da ga šampioni uvek imaju, jeste žarka želja da se nešto postigne. 
Oni ne odustaju bez obzira na koliko su muka i problema naišli jer sve to nije ništa u poređenju sa njihovom željom.

 

OSAM. Šampioni znaju svoja strahovanja, što često nije lako jer ih svi mi uspešno skrivamo od sebe samih. Oni istrajavaju u tome. Oni se trude da spoznaju od čega se boje. Onda to napdaju i savlađuju svoj strah. Kada to postignu, zrače samopouzdanjem koje dolazi od prevazilaženja straha.

 

DEVET. Oni su samosvesni. Znaju da će naići na probleme, ako ne ove nedelje onda sledeće. Znaju da će tokom vremena od pet godina neke od sezona biti bolje od drugih. Oni znaju da se stvari menjaju bez obzira na to da li danas imate sreće ili ne, ali ono što se neće promeniti je vrhunska performansa, bez obzira na okolnosti. Oni su srećni, nose sopstvenu vedrinu. Oni problem rešavaju. Zaboravljaju ga. 

 

DESET. Šampioni se angažuju kod ljudi koje opslužuju. Šampionima je zaista stalo do njihovih klijenata i ovo osećanje jasno i glasno prenose ljudima kojima prodaju.

 

JEDANAEST. Da li odbijanje primate lično? Možda klijent sa kojim radite, neko pred kim sre napravili celu prezentaciju, reši da prvo porazgovara sa vašim konkurentom i kaže vam da će vas pozvati sledeće nedelje.  Ne samo da vas ne poziva nego menja i bro telefona i ime firme.Kada mu se sledeće nedelje vratite on je već kupio od konkurenta. Da li vam se ikada desilo nešto tako? Ako nije još, pričekajte, desiće se. To je prodaja, To je svet poslovanja. Ovakve situacije ne možete da sprečite, ali možete da se obučite da ih prihvatate u hodu. Odbijanje ne pogađa šampione lično. Oni odbijanje pretvaraju u nadahnuće i lični napredak. (Odbijte me to volim.)

 

DVANAEST. Finalna karakteristika velikih prodavaca važi i za njihove kompanije. Oni veruju u kontinuirano obrazovanje. Proučavaju tehniku. Uče se novim veštinama. Šampiona nikada nećete morati gurati da investira u svoju pamet. Benžamin Franklin je rekao "Pretočite novac iz svog novčanika u svoju pamet i vaša pamet će vam novčanik napuniti zlatom."